Cambodja; Siem Reab
4 maart 2009 - Phnom Penh, Cambodja
Na een fantastische tijd in het mooie Laos te hebben gehad, vlogen we via Pak se naar Siem Reab, in het westen van Cambodja. Vanaf het moment dat we aan kwamen, vonden we het bijzonder. De Cambodjanen die we ontmoetten waren ongelooflijk vriendelijk en altijd in voor een praatje. Siem Reab is, hoewel enorm toeristisch, een supergezellig plaatsje, misschien eigenlijk wel juist daarom. Enorm veel leuke, hippe en gezellige tentjes, barretjes, terrasjes en een superleuke nightbazaar waar het met name 's avonds erg goed toeven was, vanwege de heerlijke warmte.
Zo aangenaam als de temperatuur 's avonds was, zo verschrikkelijk (bloedheet) was het gedurende de dag. En helemaal beroerd als er fantastische openlucht-excursies te maken zijn. De temperatuur was ca 39 graden dus we hebben heel wat afgezweet tijdens ons bezoek aan Angkor Wat, Angkor Thom en Ta Prohm. Toch weerhield de hitte ons er niet van enorm te genieten, 1000-en foto's en filmpjes te schieten en als Lara Croft en Indiana Jones aan het einde van de dag de door de jungle overwoekerde tempel Ta Prohm te ontdekken. Echt geweldig met alle jungle geluiden die tegen zonsondergang steeds luider werden. Uiteindelijk werden we rond 6 uur 's avonds dringend verzocht de tempel te verlaten. Later hoorden we dat er enorm veel cobra's tegen die tijd naar de tempels komen. Vandaar dat de man ons er bijna uit gooide ;-)
In ieder geval was Angkor Wat echt zoooo gaaf en echt bijzonder om daar rond te lopen. Geloof dat we wel een paar honderd foto's hebben gemaakt. De dag erna hebben we wel even rustig aan gedaan. Met een rooftopzwembad op ons hotel en een aangenaam windje onder de parasol ging dat prima. Helaas was Marc wel onder de parasol giga- verbrand (echt niet normaal meer), omdat hij het idee had onder de parasol niet te hoeven smeren :-(
Na de ochtend aan het zwembad te hebben doorgebracht mijmerend over Angkor Wat (en met name Ta Prohm), zijn we 's middags naar een meditatiecentrum gegaan waar we een les Raja yoga volgden. Iets te zweverig voor ons beiden; volgens de leidster zijn we sterretjes, haha, dat wisten we natuurlijk al lang ;-) 's Avonds nog een heerlijke Khmer- bbq meegemaakt waarbij we voor 10 dollar onbeperkt konden eten en drinken. Marc had samen met zijn nieuwe Schotse vrienden een goede reden voor de 10 gin tonics die hij had gedronken: In SR schijnt malaria toch te heersen en de kinine in de tonic zou muggen op een afstand moeten houden. Waarom de gin er dan bij moest, konden de mannen mij niet vertellen. In ieder geval was het een enorm gezellige avond en gingen we veeeel te laat naar bed terwijl we om 5 uur al weer op moesten voor onze boottocht naar Phnom Penh, maar ach, we slapen op de boot wel een beetje bij, dachten we.......... NOT... wordt vervolgd...

Groetjes Wietske
Dikke zoenen vanuit een superheet Thailand (ja, wij verlangen best naar een beetje kou en regen)
Nou, al veel meegemaakt en veel kilometers afgelegd zeg. Een klein deel herkenbaar bij mij van ooit...2002 alweer. Als die ene water-foto met jullie erin bij de Erawan Falls was, dan weet ik van iemand dat daar hele grote vissen in zwemmen!!! Ik ben er toen zelf ook in geweest en omdat het water toen ook zo wit was, leek het lekker schoon. Iemand had echt helder water...met grote vissen dus, grrr!
Nou, wat koude en gure groeten uit hoestend en proestend IJburg, Amsterdam. Zal ik je een paar King Louis jurkjes opsturen...?!!
Neem voor mij dan maar een kilo "nep-kleren" mee! haha Groetjes Helmie
Ziet er geweldig uit! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Zit zelf te stressen met m'n N-1 die volgende week zo goed als af moet zijn... :-( Dus blijf maar veel verhalen schrijven, kunnen wij zielepootjes ook een beetje meegenieten!
Dikke kus, Mir
Tja dat drankje door de mannen gin tonic....Als het maar gezellig was Marc dan was dat toch genoeg redenen :-)
Ziet er geweldig uit en heerlijk die afwisseling van eropuit en dan lekker relaxen. Doen jullie goed.
gr frank
Wat een mooi weblog en prachtige foto's! Zo te zien hebben jullie het heerlijk samen, en wat een luxe om elke dag opnieuw te kunnen bedenken: wat zullen we nu eens gaan doen of juist gewoon lekker niks! Nou, volgens mij hebben jullie al heel wat gereisd en zitten jullie nu in een rustig badplaatsje Hua Hin. Als jullie dat nou nog een maandje volhouden:), dan kunnen we elkaar ontmoeten! Wij gaan namelijk de zon (eh, ik begrijp de hitte) opzoeken in Thailand en eindigen onze reis in Hua Hin. Dus...See you!
Veel plezier verder.
groetjes, Cara & Simon
Wij zitten de laatste paar dagen van maart tot en met 2 april in Hua Hin. Zou echt super zijn met jullie ergens een lekker (seafood)- hapje te doen! Mailen anders wel even!
X Chantal